A
l'escola haureu vist com els infants juguen amb les safates amb pell de
taronja, baies d'eucaliptus, espígol, ... a través d'aquesta proposta poden explorar, manipular i experimentar, es
concentren, imaginen, juguen lliurement.
Aquesta
proposta també la podeu fer a casa, dona moltes possibilitats, ho poden fer de
manera autònoma, només cal explicar que no podem llençar el material fora de la
capsa, que hem d'anar amb cura (i si es produeix, no passa res!, després podem
escombrar plegats). Recollir i deixar el material endreçat també forma part de
l'activitat (és possible que aquí sí necessitin més acompanyament).
Necessitareu:
- Una capsa una mica àmplia (serveix una safata de plàstic, de fusta, de cartró, fins i tot un calaix buit d'un moble!).
- Material per manipular: sorra, pell de taronja, herbes aromàtiques, llavors, arròs, llenties, cigrons, pasta, sal ...
- Estris: culleres grans i petites, pots de diverses mides, coladors, tubs, bols, flameres, petites capses, tubs de cartró,...
Les
possibilitats d'aquestes safates són infinites.
Podeu anar combinant propostes com posar a la capsa el material per
manipular amb alguns animals, o cotxets, taps grans d'ampolles, xapes, .... (a
internet podeu trobar moltes idees que us poden inspirar).
La
manipulació i l’experimentació amb diferents materials de la vida quotidiana
afavoreixen la construcció de les primeres relacions causals que els orienten
en els seus comportaments d’exploració de l’entorn i a prendre decisions més
adequades. Hem de facilitar l’acció autònoma dels infants, la possibilitat
d’explorar, fer-se preguntes i aventurar possibles respostes.
Descobrir és conèixer alguna cosa.
Conèixer és més que mirar i observar i aquest esdeveniment implica que
amb aquest tipus d’activitats els infants es converteixen en els protagonistes
del seu propi aprenentatge.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada